Dinsdag, 22 oktober, Botswana, boat cruise - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Petra en Ab Agterbos - WaarBenJij.nu Dinsdag, 22 oktober, Botswana, boat cruise - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Petra en Ab Agterbos - WaarBenJij.nu

Dinsdag, 22 oktober, Botswana, boat cruise

Door: Petra & Ab

Blijf op de hoogte en volg Petra en Ab

22 Oktober 2019 | Botswana, Kasane

Dinsdag, 22 oktober
Botswana, Kubu Lodge en Chobe NP

Vanmorgen stond de boat cruise geplant om 09:30 uur.
We werden netjes op tijd opgehaald en na 10 minuten rijden waren we bij de opstapplaats.
Het begin viel ons een beetje tegen. Weer een krokodil, antilopen langs de kant en vele vogelsoorten.
Je kan merken dat we verzadigd zijn, dus het was goed dat dit de laatste dag was in Botswana en Namibië natuurlijk.
Totdat we een nijlpaard te dicht wilde gaan passeren en deze in de aanval ging.
Je bent best kwetsbaar in zo’n bootje en de stuurman moest vol op het gas!
Even later stonden we bij een krokodil te kijken die op zijn eieren/nest lag en deze vond ook dat we te dicht op hem stonden.
Mevrouw kwam in beweging en wij moesten weer vol in de achteruit.
Uiteindelijk zagen we een groep olifanten in de verte en zijn we hier naar toe gevaren.
Een mooie groep van zo’n tien olifanten die aan de kant stonden te drinken en spelen.
Wij lagen op zo’n 5 tot 10 meter uit de kant bij ze vandaan.
Totdat twee olifanten ineens het water in kwamen en begonnen te spelen.
Het was een heel sociale groep die totaal geen aandacht had voor de boot, maar Petra zat aan hun kant van het bootje en kreeg het toch benauwd.
We hebben hier echt wel weer van genoten. Een prachtig schouwspel en weer mooie foto’s kunnen schieten!
We gaan zo dadelijk de auto inleveren en morgen de laatste dag brengen we in Zimbabwe door bij de Victoria Falls.
Hier hebben we nog een helikopter vlucht en zien hier erg naar uit .
Morgen dus het een na laatste verslag en dan volgt de epiloog thuis!

Petra en Ab

We gaan een al 10 jaar geplande droomreis van 25 dagen maken door Namibië, Botswana en eindigen in Zimbabwe bij de Victoria Falls. Als je het leuk vindt kan je ons en onze reis ervaringen volgen. We starten op 01 oktober en komen 02 oktober in Windhoek aan, waar vanaf onze reis begint. Op 25 oktober zijn wij weer terug in Nederland!

Actief sinds 06 Sept. 2019